fredag 21. juni 2013

Livet er så skjørt....

Min gode venninne mistet sin elskede igår i kreft...Dessverre gikk det skremmende fort...bare 6 mnd etter diagnosen ble stilt sovnet han stille inn igår....
Det setter tankene i sving og livet i perspektiv. Hva er viktig og hva som faktisk ikke betyr noe..egentlig. Min kjære og jeg snakket lenge sammen etter at vi fikk beskjed...Om hvorfor det er så viktig å ta vare på hverandre og ikke bruke tid og energi på å noen ganger krangle om...ingenting! For livet er så ufattelig skjørt og ingen kjenner morgendagen...heldigvis...For mange år siden døde min tante mens hun snakket i tlf med sin mor. I løpet av noen få sekunder blir livet snudd på hodet for min onkel. Året etter ber min kusine sin mann om å gå ut med søpla...5 sekunder senere var hun død av hjerneblødning....han fant henne på kjøkkengulvet. 
Alt jeg kan gjøre for henne nå er å være der for henne og hjelpe henne hvis det er noe. Være en venn og et medmenneske. 
Som en annen veldig god venninne sa det så bra; man er aldri forberedt på døden...aldri!
Det er vanskelig å finne ordene i dag, så jeg sier bare...ta vare på hverandre...nyt livet og alt det har å tilby...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar