søndag 30. juni 2013

Route60.....og tallet idag er....

Det var lørdag igår og det for meg betyr godisdag. Men man lærer av feil man har gjort og nå har jeg ikke puttet alt jeg har orket i munnen fordi jeg vet av erfaring at det betyr *surt fjes* søndag morgen! På fredag kjøpte jeg 1 Berlinerbolle med syltetøy, 2 sjokoladeboller og 1 krokantrøffel. Etter å ha sjekket hva bollene inneholdt av kcal var valget veldig enkelt; jeg spiste 1 sjokoladebolle og krokantrøffelen + en halv pose med yoghurtnøtter. Og jeg koste meg med det:)) Det holdt faktisk! Jeg har til gode å stappe i meg en hel pose potetgull f.eks....blir kvalm bare ved tanken....
Inkludert godiset og måltidene jeg skal spise var jeg 100 kcal over og det var derfor en glede å gå på vekten i dag tidlig....ned 300 gram:)) Så....siden 17.juni har jeg da gått ned 2 kg og det er helt perfekt. 1 kg ned i uken er så bra som det kan bli, alder og treningsmengde tatt i betraktning:))
73.5...det er tallet idag og jeg er et eneste stort smil. Personlig merker jeg godt at 2 kg har forsvunnet, merker det på humør og klær...gotta love it:))
Jeg har vært veldig flink disse 2 ukene, har spist kun det jeg skal og trent/trimturer som jeg sa jeg skulle; altså 45-60 minutter høyt tempo annenhver dag. 
For meg skal ikke en diett være ensbetydende med null positivet...jeg har lettsmør på brødskivene, 1 syltetøystripe på brunosten, kaviar på gulosten osv osv....det er snakk om mengde. Du får ikke meg til å spise brødmat uten smør....no way!!
Nå skal vi hjem til min elskede og rydde litt i haven, og senere idag skal jeg fortelle dere hva han har bestemt seg for å kjøpe til meg til 10-års jubileèt vårt:))

Ha en strålende dag...og ta godt vare på deg selv:))


2 kommentarer:

  1. Sjøl så kjøper jeg heller frukt enn sjokolade. Men her en dag ble det motsatt, men man kan jo skeie litt ut en sjelden gang. Ellers ble det ikke jordbær på torget i går. Det ble byvandring med guide istede,han tok kun 50 kr pga været, så det ble 2 timer gåing i regnvær med mye fakta om Drammen fra bybrannen i 1866 til Thorleif Haug.
    Det er bra at du trener regelmessig. Ha en fin søndag. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er akkurat det som er cluet...å skeie ut en sjelden gang...Går man på diett slik jeg gjør bør det ikke være noe problem å holde seg til lørdag som fast dag f.eks å kunne ta seg en sjokolade f.eks eller noe annet godt:)) Har faktisk aldri vært på byvandring men min elskede kan ganske mye historie ang Drammen så jeg har lært mye av ham:)) Ha en finfin søndag videre:))

      Slett