fredag 25. juli 2014

Gærne kvinnfolk!

De har du møtt! Garantert! Om det er på butikken, som bilist eller hvor det nå enn måtte være. Du vet; disse damene som er klare for å sone 21 år bare for å sikre seg varene det er tilbud på. De har forberedt seg lenge på denne dagen og ingenting, og da mener jeg ingenting i denne verden skal få stoppe deres målrettede jakt denne dagen! Med blikk som kan drepe, sylskarpe albuer og 5 lommebøker er de en reell trussel for oss som forvillet oss inn i samme butikk den dagen....Noen av dem mistenker jeg å ha overnattet utenfor butikken bare for å komme først i køen.....eller å være fus..som vi kalte det da jeg var ung :) De er livsfarlige disse kvinnene! Og stakkars den jævelen som var så uheldig å komme borti handlevognen deres.....Verden stopper nærmest opp når de hever hodet og sender det blikket som sier: Du har nøyaktig 3 sekunder på deg til å løpe....fort!!
Eller de damene som er villige til å drepe for en god solstol ved bassengkanten...eller på stranden/ de som tilhører hotellet må vite :) For 3 år siden var vi på sommerferie på et hotell i Cala D`or/Mallorca, og vi ble vitne til noe som kunne ha blitt en fantastisk krimroman! Gudbedre sier jeg bare! For makan til løping kl *altfor tidlig* bare for å sikre seg den beste solsengen....Disse kvinnene danker ut selv de beste friidrettsutøverne...anyday! Og vi hadde *gleden* av å møte på en tysk versjon dette året også. Der vi var nå er det slik at de har 6 solsenger på stranden med dertil tilhørende stråparasoll og de er det kamp om. Hver eneste morgen..uansett vær! For meg som har vært der 3 ganger er det like morsomt hver gang. Jeg vet nemlig at nøklene/sengene er låst, de utleveres ikke før kl 09.00. Og da er det bare å benke seg til i resepsjonen, gjerne et kvarter før. Og når man kjenner personalet der ved fornavn vet de også at *Diva...hun ønsker seng nr 2..den med mye skygge*..Noen fordeler som stamgjest må man ha :) Så en morgen jeg sto og skulle få nøkkel nr 2 kom det en tysk dame..Med en mine som ba alle oss andre om å *get the hell out of my way* strenet hun målrettet mot disken i resepsjonen, rensket stemmen og sa med høy og tydelig stemme: La meg få nøkkelen til seng nr 2. Klokken var da 09.02 og resepsjonisten beklaget og sa at * nå var alle nøklene utlevert men kom gjerne igjen i morgen tidlig...helst et kvarter før*....Reaksjonen hos den tyske damen skulle vært filmet...hun rullet med øynene, peste og freste...før hun kjeftet den stakkars resepsjonisten huden full...Man kunne like gjerne ha slått henne for så forulempet følte hun seg....Riktig god bedring til alle disse kvinnene som har som har ett mål for øye hver dag...å gjøre livet så pyton som mulig for en eller annen. Glad er jeg for at den dagen var det jeg som gjorde dagen hennes litt mer jævlig...og jeg storkoste meg der jeg lå og solte meg under parasoll nr 2.....:)


Bildet er lånt fra Google

Ønsker dere en finfin dag videre og ta godt vare på dere selv :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar