mandag 21. juli 2014

Money talks!

Money talks..... sies det og det er så sant som det er sagt. Så nå har jeg endelig fått muligheten til å skaffe meg en ekstra stemme...les: spare :) For første gang på 25 år er jeg så godt som gjeldfri! En helt fantastisk følelse som man godt kan sammenlignes med å ta av seg en altfor tung sekk man har gått med over lang tid...
Jeg lærte aldri dette med penger og viktigheten av å spare f.eks...Når man har en bakgrunn som min er det rekvisisjoner fra barnevernet som gjelder...Det var sånn det var da ihvertfall. Og som voksen er det jammen meg på tide å lære seg at det faktisk er mitt ansvar om jeg velger å pådra meg mer gjeld eller at det er smartere å spare til det man vil ha kontra å signe up for et kredittkort med skyhøy rente! 
Det første jeg har tenkt å spare til er noe jeg har ønsket meg veldig lenge....og det er denne vesken fra Louis Vuitton...Abbesses Monogram Canvas 

Åhh den er så stilig!! Og samtidig veldig praktisk når man er på shoppingtur, for man har armene fri...plukke plukke plukke...hihihii :) Men viktigst av alt er at man har kontroll på det som ligger i vesken, med tanke på lommetyver f.eks...
Penger gir makt og så blir kunsten å bruke den makten til enten noe konstruktivt eller negativt. Jeg velger selvfølgelig å bruke det til noe konstruktivt/positivt...og det er å gi meg selv muligheter og trygghet :) Å slippe bekymringer for om jeg kan få betalt regningene mine...been there-done that!
Noen sa en gang at * penger  betyr ikke alt*...Neida, riktig det. Men du verden hvor mye de betyr når man ikke har de!!

Ha en toppers dag og en herlig uke...og ta godt vare på deg selv :)

2 kommentarer:

  1. Den var bare kjempestilig vennen! Skulle likt å ha en slik en ja :)

    Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld :)

    Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant den er fiiiin :) Og som det luksusdyret jeg er vil jeg gjerne ha Louis Vuitton`s modell....Har en slik messengerbag fra Prada, helt sort men veldig elegant. Og så praktisk når man trenger å ha armene fri, eller at armene ikke skal utsettes for belastning :) LV sin er et spareprosjekt...den koster mye men jeg syns den er verdt det. Så ei krone her og ei krone der...blir fort en veske av det...hihihii :) Stoor klem og ha en fin dag snuppa :)..<3

      Slett