torsdag 20. juni 2013

Hvorfor mobber du deg selv?

Jeg slutter aldri å forundres over at voksne mennesker forventer aksept og respekt for sin tilstand som overvektig f.eks når de ikke engang selv klarer å omtale seg selv med den respekten de forventer av andre!! Det samme gjelder folk som syns de er stygge....eller dumme...
For når jeg leser at folk omtaler seg selv som *feit* da blir jeg helt matt...Dere vet like godt som meg at spesielt barn men også voksne bruker det ordet ganske ofte i mobbesammenheng...Så mitt spørsmål må da bli: Hvorfor mobber du deg selv når du samtidig blir frustrert og såret over at andre kaller deg det du selv kaller deg...nemlig *feit*...? Hvordan kan du forvente at andre skal snakke til deg og om deg med den respekten du med all tydelighet IKKE har for deg selv?
Jeg har vært overvektig selv så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om.....Første bud på veien til både egen og andres respekt er å gi den til seg selv....
Det er ingen hemmelighet at veldig mange av overvektige har blitt utsatt for ganske grov mobbing under skolegangen..jeg ble det og vet at flere av mine venninner også opplevde akkurat det samme. Da blir det enda mer rart at de selv fortsetter mobbingen av seg selv primært.
Om du veier det ene eller det andre, det spiller ingen rolle for meg. Innsiden er viktigst-uansett! Man kan pakke inn mye møkk i vakkert papir.....for det er faktisk innholdet som teller. Er du overvektig og trives med det..javel...så er det ditt valg og jeg respekterer det. Men kaller du deg selv og andre for *feit*...et ord jeg forøvrig hater å bruke....da har du mistet meg på veien.
For det er så enkelt som at man behandler andre slik man ønsker å bli behandlet selv...:)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar