tirsdag 24. desember 2013

God jul? Lett for deg å si!

Det er ingen god jul for meg dette året...Det har skjedd altfor mye på altfor kort tid. Alt bråket med leieboern og perioden da jeg bodde i Hokksund har tatt på mer enn jeg har klart å skjønne...før nå. For de siste dagene har tårene stått lengst fremme, matlysten har forsvunnet og den glade gode følelsen man bør ha rett før jul er ikke der i de hele tatt. at jeg går på autopilot-modu er et understatement! Deprimert er ordet for tilstanden jeg er i nå..
Som noen av dere kanskje vet, så døde min far på julaften for mange år siden. 1992 var året. Og det er klart at julen reaktiverer sorg og savn. For jeg savner ham fortsatt...
Liten og sliten er en god beskrivelse av hvordan jeg har det. I en depresjon blir alt reaktivert..og for mitt vedkommende er det ganske mye..Når man har hatt et *aller helvetes liv* fra barnsben av og i altfor mange år så blir arrene dype og mange og de blir en del av personligheten. 
Jeg nekter å knaske piller i tide og utide, det er ikke farlig å kjenne at man har et følelsesregister som går fra A-Å når man har det sånn.
2 ganger i året opplever jeg depresjon. Det er greit og jeg aksepterer at det er en del av bivirkningene av oppveksten. Men det er like slitsomt hver gang. Det stjeler energi og spar meg for velmenende råd om å *snu tankegangen* eller at jeg må skjerpe meg. Jeg har mine ting jeg sliter med og du har sikkert dine....Alle har et eller annet de kjemper med i livet. Min kamp må jeg kjempe selv...og det er greit. For langt der inne bor det en fighter...Men selv krigskjemper må hvile...jeg har timeout nå.





4 kommentarer:

  1. Sender over en sekk med varme tanker og en juleklem...
    God jul Diva ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for omtanken Villbåstingen...Riktig god jul til deg og dine:)

      Slett
  2. Sender deg noen tanker i kveld, syns det er både fint og viktig det du skriver om at det ikke er farlig å kjenne på følelsene - du vet jo hva som skjer og kjenner deg selv. Varm klem fra Effy <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Queen Bee...for omtanke og gode tanker:) De varmeste klemmer til deg:)..<3

      Slett