torsdag 31. juli 2014

Grumpy people...what a joy they are....

Nordmenn er opplest og vedtatt en sutrenasjon av dimensjoner! Og jeg kan ikke få sagt det tydelig nok hvor sterkt jeg misliker regelrett sutring. Gjerne basert på...ingenting! Enkelte har det faktisk ikke bra dersom de ikke får klaget sin nød. Om det er over matvarepriser, eller folkeslag eller hva det nå måtte være..samma det bare de får sutret litt...da blir alt så meget bedre...øøøhhh...
For det er gjerne sånn at de som klager og sutrer mest er de som har det bra. Men å ta 2 steg tilbake og se på hva man egentlig bitcher om...dèt er så vondt og vanskelig!
Mange bruker bloggen sin som dagbøker og skriver om hvordan de har det. I min verden er det en stor forskjell på å sutre over at man har lagt på seg kontra å fortelle at angsten eller flashbacksene herjer...Man er selv herre over hva man putter i seg og da nytter det ikke å sutre i etterkant og la sin skuffelse over seg selv gå utover andre.
Jeg har gått i terapi i mange år og noe av det viktigste jeg har måttet lære meg er å rette sinnet/frustrasjon/følelser dit de hører hjemme. For det er faktisk ikke kjærestens skyld dersom jeg er sur på meg selv pga vektøkning...for ting jeg har valgt å putte i meg f.eks. Da har jeg ingen rett til å ødelegge hans dag med mitt dritthumør! Hell no!

Bildet er lånt fra Google

Svigers er sånn. Energivampyrer kaller jeg slike som tapper folk for energi pga konstant klaging og fordømmelse. Bare èn av grunnene til at jeg ikke har sett dem på 6 år...og det var mitt valg..Grensesetting kalles det :) Orker ikke sånne negative folk rundt meg som er mer opptatt av hva man veier enn hvordan man har det! De har flere hundretusen på konto...men de har sort belte i bitching over priser og avgifter på alt...rett og slett!
Jeg velger bevisst hva slags folk jeg vil ha i livet mitt. Og jeg velger folk som står på, som evner å se det positive i ting og som faktisk forstår hvor godt vi egentlig har det :) Count your blessings sies det....det gjør jeg stadig vekk og du verden så godt jeg har det :)

Ha en finfin dag, ta godt vare på deg selv :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar