tirsdag 22. juli 2014

Litt trening er så mye bedre enn ingenting!

Etter å ha prøvd meg på trimturer over lengre tid og kjent på effekten det hadde på min fibromyalgi så ser jeg meg dessverre nødt til å finne en annen type trening. Så nå har jeg gått til innkjøp av treningsbånd, fotvekter og rubberband.


Bildet er lånt fra XXL

Treningsbåndet skal brukes til å styrke armene og forhåpentligvis stramme inn grevinnehenget :) Med fotvektene som jeg fikk tak i på Sport1, kostet forøvrig 299,- så skal jeg stramme opp rumpa og lårene.....Da står jeg og holder fast i kommoden eller noe annet, og tar beinet rett frem, til siden og bak. Med vektene får jeg litt motstand og man skal kjenne at det tar skikkelig i rumpemuskelen....
Bildet er lånt fra Google

Det fulgte med en fin brosjyre med forslag til diverse øvelser i pakken med rubberbandet så de har jeg planer om å teste ut :)
Det er ingen hemmelighet at jeg har psykiske lidelser...og for meg er det da viktig å trene litt fordi det er bra for både kropp og sjel. Bevegelse skaper bevegelse.....og det gjelder det meste i livet ikke sant? Viktig å føle seg vel og vite at man gjør det man kan for å ha det bra. Jeg er ikke typen som knasker piller eller drukner mine sorger og plager......mine ventiler er musikken, trening og en bevisst holdning til å ikke dyrke *stakkars meg som har hatt det så jævlig*....Altfor mange har det så mye verre. Mitt valg er å fokusere på hvor godt jeg har det nå og gjøre det beste ut av hver eneste dag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar