lørdag 2. august 2014

Jeg holdt på å drepe henne!

Vi skal tilbake til 1985...mange år siden dette hendte. Men jeg husker det som det var igår...Jeg er i leiligheten min og driver med mitt da tlf ringer. Det er pappa. Oppløst i tårer og hikstende forteller han at Tove har vært der og ranet ham. Ikke bare har hun tatt pengene hans men også alle bildene av oss barna. Jeg kommer ned med en gang... sa jeg til ham og jeg kjente at nå....nå var det mer enn nok. Hun hadde trakassert ham, mishandlet ham og ranet ham flere ganger....truet ham med kniv osv osv...og jeg var den som sto i midten av alt dette faenskapet. 
Pappa stolte på meg og visste at jeg var den som kunne ordne opp i dette. Jeg lovet ham at bildene...de skulle han få tilbake. Om det så var det siste jeg gjorde her i verden!



Det var helt grusomt å se smerten i øynene til pappa....pengene var nå en gang bare penger..men det at hun hadde tatt bildene av barna hans...det var mer enn han kunne tåle. Jeg kokte og jeg har aldri vært mer forbanna enn akkurat da. Hun bodde på et hospits rett borti gata og jeg løp bort dit og banet meg vei til rommet hennes. Hva i helvete er det du driver med di møkkakjerring??!! Jeg skrek til henne at pappa skal ha tilbake pengene og bildene...NÅ! Han ga meg pengene..Hun prøvde seg men jeg kjenner igjen drittsekker når jeg har dem foran meg. Hun løy så det rant..som vanlig. Ikke prøv deg engang! Så kom det frem at hun hadde brukt opp pengene...Greit nok, men bildene da? Hun rotet i en skuff og fant frem 1 bilde. Kom igjen Tove! Alle bildene...og jeg skal ha dem med en gang! Så etter litt om og men fant hun frem alle bildene, leverte de til meg og gikk ut på kjøkkenet som var et felleskjøkken. Der sto vinduet oppe og hun sto rett ved siden av og røykte. Så sier hun; du vet at pappa elsker meg og at jeg elsker dere...WTF??!! Når i helvete gjorde du noe som helst for å vise omtanke for noen andre enn deg selv...sa jeg. Så kom den samme gamle leksa om at det var politiet som løy, barnevernet løy...hun hadde da aldri lagt hånd på sine barn!!!??? Hvor jeg fikk styrken fra vet jeg ikke men der og da løfte jeg henne opp etter halsen med èn hånd og var klar til å kaste henne ut av vinduet. Iskaldt sa jeg bare at så det var derfor du ble fratatt 4 barn altså....og naboene kunne bekrefte at vi barna husket riktig. En hverdag fylt med vold, seksuelle og fysiske overgrep osv osv....Jeg kan hive deg ut av vinduet nå og drepe deg.. sa jeg, men vet du hva Tove? Du er faen meg ikke verdt det engang!!...Spakt hvisket hun at jammen jeg har jo født deg og gitt deg livet....Ja sa jeg, kanskje den største tabben du har gjort i ditt liv! Så plutselig kom en av de andre beboerne, tydeligvis en kamerat av henne og spurte om alt var i orden. Jeg slapp henne ned og før jeg gikk fikk hun min avskjedshilsen: får jeg høre at du har ringt, eller snakket med eller til pappa....eller vært i nærheten av ham...da dreper jeg deg. For nå orker verken han eller jeg mer av faenskapet ditt. Så gikk jeg, og med bildene i hånden kjente jeg at dette...dette var det som skulle til for å stoppe henne. Pappa stakkar...tårene rant da han hang bildene på plass og han takket meg for at jeg hadde kommet og hjulpet ham. Og Tove...hun respekterte faktisk det jeg sa og snakket aldri med ham igjen. Ei heller var hun i nærheten av ham. Hun forsto at jeg mente alvor..

4 kommentarer:

  1. Huff, var det din mamma eller en som samboer (tidligere) av pappaen din? Huff for en historie. Bra det stoppet der. Håper hun har vært snillere med andre evt. barn og voksne etterpå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei HL :) Nei dette var min biologiske mor....Hun var rett og slett et ondt produkt av en aller helvetes oppvekst...men hun fikk mange sjanser til å rydde opp i livet sitt, bli en tørrlagt alkoholiker og kjempe for sine barn men dengang ei!!

      Slett
  2. Huff så kjempetrist å lese vennen <3 :( Glad det stoppet der. Skjønner kjempegodt at du ble fly hakke forbanna når du så hva som skjedde!

    Sender deg en kjempestor klem vennen <3 :)

    Ønsker deg en kjempefin søndag :)

    Purr, purr og stor klem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en episode som jeg faktisk lærte utrolig mye av...*aldri så galt at det ikke er godt for noe*..ikke sant :) Og det var noe med at begeret rant over...for hun hadde drevet på sånn i mange år....Finnes ikke større egoister enn alkoholikere!! Noe hun viste gang på gang.....Men hun tok jaggu ad notam det jeg sa...ikke verst :) Ha en fin kveld venne...Stoor klem..<3

      Slett