torsdag 26. desember 2013

Vakker med verdighet...

Verden florerer av vakre mennesker. Sånn er det bare. Men ikke alle bærer sin skjønnhet med verdighet og trygghet..Jeg har jobbet sammen med supermodeller, vanket sammen med modeller og ufattelig pene mennesker. Du vet...de som gir deg whiplash når de går forbi...Og så har man de som lyser opp og eier rommet når det er der...Felles for de jeg har hatt gleden av å ha i mitt liv er at de har et avslappet forhold til sitt utseende. De har ikke behov for å fortelle hele verden hele tiden hvor vakre de vet at de er...Jeg digger slike mennesker:)
Så har man motsatsen....de som skriker høyest etter oppmerksomhet ved å fortelle hvor kule, morsomme, snille og herlige de er absolutt hele tiden...Slitsomt! I min verden er det sånn at har man ikke noe å fare med så bør man heller holde kjeft....enn å skrike som en 5-åring i barnehagen...*se meg...se meg...se meg*...Man fremstår som alt annet enn trygg på seg selv når man tigger etter oppmerksomhet...Og som dere alle vet; jeg gir konsekvent ikke til tiggere! Unntaket er *Bønna* som spør om noen småpenger til en øl...han er i det minste ærlig. De andre får ikke noe...
Jeg orker ikke folk som bevisst f.eks ler kunstig høyt og vræler eller som gjerne selger sjelen sin og er villig til å gjøre det meste ene og alene for oppmerksomhetens skyld....Trenger ikke sort belte i kroppsspråktolking for å forstå hva de er ute etter...spesielt ikke når de 1 sekund etter å ha skreket ut i latter ser seg rundt om noen ser på dem...bare for å sjekke om de får den oppmerksomheten de så desperat er ute etter....Det blir bare platt, flaut og vemmelig spør du meg.
Via nettet har jeg vært så heldig at jeg har fått kontakt med ei jeg mener virkelig bærer sin skjønnhet med verdighet og eleganse. Hun er opptatt av andres ve og vel, og på sin måte får andre til å føle seg like vel bare ved å være seg selv....morsom, avslappet, omtenksom, kreativ, stilsikker og smellvakker. Ikke èn eneste gang har jeg følt det påtrengende eller sånn..*åh...se så deilig og pen jeg er *...Aldri! Selvfølgelig vet hun hvor vakker hun er, hun gir fingern til Janteloven...Men hun gjør det på en slik måte at man kan ikke annet enn å beundre henne på alle måter:)
Hvem hun er? Hun er ansvarlig redaktør og gründer for gudinne.no..bl.annet:)
Det å være like vakker innvendig som utenpå er ikke alle forunt...jeg er glad for de jeg har i livet mitt som er akkurat dèt. De inspirerer og beriker..

Ha en fin dag videre og ta godt vare på deg selv:)


Bildet er lånt fra Google






2 kommentarer:

  1. vakkert skrevet om en menneske type, jo det finns noen der ute som er både pene, søte og snille . så finns det pene, men som er allt annet en pene på innsiden. Men la oss hylle alle disse, som både er pene, normale, og mennesket som har en pen og snill innside :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. AMEN SISTER :) Hjelper lite med vakkert innpakningspapir dersom det er dritt som er pakket inn..pleier jeg å si :) Så enig med deg..la oss hylle alle de som har en pen innside...for det er det som er det viktigste:) Finfin søndag til deg:)

      Slett