torsdag 7. mars 2013

Lady in red.....

Ikke helt min dag idag....Våknet tidlig pga magesmerter og uro i kroppen. Stress kalles det visstnok. Jeg ble sittende og se på et program om noen som lette etter sine foreldre...*Find my family*....Jeg vet jo hva slike program gjør med meg...de slår meg ganske så rett i bakken. Som han ene som lette etter sin mor sa; *jeg har alltid følt meg utenfor*....kunne ikke sagt det bedre selv. Følelsen av å ikke passe inn...eller være en del av *noe*....det er en sår følelse som forsterker ensomhetsfølelsen veldig. Den lille piken som er på stadig leting etter fellesskapsfølelsen...etter noen som kjemper hennes sak og beskytter henne...hun er en del av meg og vil være det resten av livet. Min elskede prøver sitt aller beste å forstå og gjøre det han kan...bless him for that:), men han kommer fra et møblert og trygt hjem og har aldri vært i nærheten av slike opplevelser jeg har vært igjennom.
Det er mye som skal skje nå fremover og når uforutsigbarheten blir en del av dagene...da kjenner jeg angsten kommer krypende. Hva skjer....Blir ting som jeg tror og håper...Vil vi trives....Ting jeg ikke vet svaret på men som er veldig viktig. Det er bare tiden som kan vise om det blir slik.
Jeg har grått mye idag....og det gjør godt å få det ut. 
Fibromyalgien herjer som bare fy men jeg nekter å tygge smertestillende bare fordi.....Litt smerte, både fysisk og mentalt er helt greit, det tåler jeg. Hva jeg derimot kjenner at jeg ikke tåler så bra, er følelsen av å ikke passe inn noe sted...Den beste beskrivelsen jeg kan gi er å være en rødkledd blant alle de andre som er kledd i hvitt....Så idag har jeg den røde kjolen på....Kanskje morgendagen velger en annen farve til meg...I hope so...



12 kommentarer:

  1. Huff da vennen <3 Fibromyalgi høres ikke godt ut! Jeg skjønner kjempegodt at dagene går opp og ned. I tillegg har du hatt mye å gjøre med oppussingen også. Det virker vel også inn på fibromyalgien tenker jeg.

    Du skal vite at du er ei kjempeflott dame, og du har en nydelig personlighet. Jeg mener det! Det er fordi du er deg selv, du er ærlig og rettferdig! Ikke minst har du humor:)

    Ta godt vare på deg selv vennen! Setter kjempestor pris på deg <3

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er alt annet enn godt...Og jeg må bare bite tennene sammen og fortsette oppussingen selv om jeg vet at kroppen min ikke får det så mye bedre av det...Tusen takk for dine fie og oppmuntrende ord som jeg setter veldig stor pris på:)) Skal bare pleie meg selv idag, vi snakker ansiktsmaske, stelle føttene og slike gøye ting...Gleder meg til det:)) Ha en finfin kveld og take care sweetie:)) Stooor klem..<3

      Slett
  2. Det var ikke så muntert innlegg fra deg idag - men kos at du er her igjen, en stund siden sist. Livet er ikke bare lett, det er fullt av forventninger og utfordringer. Men slapp av Diva, dette går så bra. Er sikker på at dere vil trives i det nye huset. Regner med at dere har snakket med naboene der alt. Så det går bra. Du skal stelle føttene ja, kanskje jeg skal gjøre det samme. Fotbad er godt, varmt vann og grønnsåpe. Det er balsam for tærne. Alltid koselig og lese dine innlegg. Ønsker deg en kjempefin kveld. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)) Så hyggelig å se deg her igjen:)) Nei dagene er variable som statistikken på Oslo Børs...ups and downs...og det er helt greit fordi det er jo nettopp det som gir livet dets nyanser:)) Nå er vi i full gang med å klargjøre for salg av huset på Åssiden...kjempespennende:)) Vet du...nabofruen i Hokksund har vi enda ikke hilst på...merkelig nok er hun sjelden hjemme..men vi treffer henne nok etterhvert. Iflg han vi kjøpte det av så er hun en veldig hyggelig dame:)) Ha en finfin kveld videre...hvordan går det med beinet ditt forresten?

      Slett
  3. Skjønner det kan bli litt mye nå, og at da blir ting litt usikkert også.. Vet ikke om det er noe trøst, men det er jo litt sånn for oss alle innimellom. Vi aner jo lite om hvordan ting blir, og får bare ta en dag av gangen, nyte det som ER og nytes i hver dag :-) Men jeg skjønner behovet for å vite litt og ha en oversikt over hvordan ting vil bli. Jeg liker også det, vite at hvertfall hus og jobb er "på plass". Kos deg med litt egenpleie, og ta vare på deg selv. Lurte litt når jeg så du ikke var i den andre "blokka", tenkte jeg fikk lete litt etter deg her ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lady F:)) Joda jeg forstår at livet er slik for de fleste....Egentlig er det på mange måter bra at *ingen kjenner morgendagen*...ikke sant:)) Men når det kommer til dette med konsekvensene av å ikke vite spesifikke ting...da er jeg på shaky ground...og der er forskjellen på meg og andre...jeg takler det mye dårligere enn andre pga den lidelsen jeg har etc etc...Men det har vært godt med en malingsfri dag og fått stelt føtter og fjes....luksus kalles det:)) Jeg var en snarvisitt innom blokka...men det tok bare 1 dag så begynte heksa å plage meg igjen...og da fant jeg ut at nok var mer enn altfor mye! Men greit at det ikke er så langt mellom blokkene her...og busser går det alltids vettu:))

      Slett
  4. Beinet er bra det. Kjenner det bare litt når jeg sykkler i motbakke men jeg tror det ordner seg etterhvert. Så nå var jeg på ski nylig ei helg 2 ganger og det gikk bra. Tar sikte på en ny skitur i helga, håepr det blir kaldere, best føre da. Ha en fin kveld. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gleder meg å høre at det er stor fremgang med beinet:)) T.o.m tatt en Nortug eller 2...da er det ihvertfall fremgang å spore...herlig:)) Ha en super helg videre:))

      Slett
  5. Ja, jeg tar bussen en svipp jeg vet du, bare jeg vet det er her du befinner deg
    :-D Og nå vet jeg det :-) Bare skvetter litt når jeg ser du har forlatt bygningen... :-D Men vi er nå en fast liten gjeng som vet hvor du bor, og egentlig trenger man bare få men gode venner, gjør man ikke? Jeg har en mini-blogg i forhold til andre, men de jeg har innom er folk jeg føler jeg kjenner ganske godt etterhvert :-) Og liker godt å ha det sånn :-) Vi sees snart igjen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner at du skvetter....burde selvfølgelig sagt ifra, via en flyttemld:)) Du har så rett....få men gode venner...det er det man trenger:)) Ha en super helg videre Lady F:))

      Slett
  6. God bedring vennen. Du passer helt fint inn i mitt hjerte <3
    Stor klem!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snuppa:)) Så glad for å høre at jeg har en plass i hjertet ditt...akkurat slik du har i mitt..<3
      Stooor klem og ha en finfin helg videre:))

      Slett