fredag 14. juni 2013

Inspirerende mennesker og motiverende faktorer...

Det er mange som både inspirerer og motiverer meg til å trene litt igjen. Fotballfruen er èn av dem...takk skal du ha Caroline...jeg håper du heier på meg denne gangen også:)) En Lady jeg har den største respekt for og som inspirerer veldig gjennom sin *jeg elsker livet og har det så bra* energi:)) Jeg blir alltid så glad og motivert når jeg besøker hennes blogg. Noe av det jeg liker aller best er at hun mener at vi alle kan og bør gjøre det beste ut av oss selv; og at vi er forskjellige alle sammen...og det er greit:)) Gotta love it!!
Jeg er sånn skrudd sammen...tror det mangler noen skruer men shit same:)...at jeg må ha et mål med det jeg gjør. Slik som at vi neste år skal til vårt elskede Mallorca:)) Ifjor, da jeg følte meg så Queen på stranda fordi jeg hadde gått ned i vekt og følte meg så bra....gudbedre som jeg savner den følelsen...Nei jeg har ikke den strammeste kroppen med definerte muskler her og der..ei heller stopper jeg trafikken og forårsaker whiplash!!....helt greit:))..men jeg hadde det så bra med meg selv. For det er udiskuterbart at psyken har det så mye bedre med et sunt kosthold og litt trim. Det merket jeg veldig godt da jeg sto på som verst ifjor.  Og nå har jeg det ikke så bra psykisk....Flytting nr 42 tok på mer enn jeg hadde forutsett! Mye gammelt som reaktiveres og jeg har mer angst nå enn før. Også en av årsakene til at vi har bestemt oss for å kjøpe tredemølle slik at jeg kan trene hjemme når jeg er så plaget med angst slik jeg er idag. 
Jeg vil jo selvfølgelig ikke ha det sånn at jeg ikke tør gå ut, er tungpustet og bare gråter....derfor må jeg gjøre det jeg kan for å få det bedre...Noe av det jeg skal gjøre idag er å gå ut og kjøpe meg det siste nummeret av Elle....Fotballfruen er der og skal se hun klarer å få meg til å tørke tårene og se litt lysere på livet idag:)

http://fotballfrue.no/2013/06/13/featured-in-elle/


8 kommentarer:

  1. Stor klem til deg.
    Er ikke lett å slite med angst. Har en del venner som gjør det og er utrulig vondt og se hvor de sliter til tider.
    Må innrømme at jeg ikke har vært inne og sett på fotballfruens blogg før. Men der var det jo sannelig en del mat tips jeg kanskje kommer til å benytte meg av.
    Er så smått begynt å ta opp treningen etter alt for lang tid i ro pga helsa. Ser frem til den dagen jeg kanskje igjen har den følelsen du hadde når du var på ferie. Det er sannelig lenge siden nå :)
    Ønsker deg en god helg
    Klem fra Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for klemmen....den gjorde så godt akkurat nå:)
      Ja det er vondt å slite med angst....vondt fordi mange ikke forstår...eller vil forstå? Hvordan kan man forvente at folk faktisk skjønner at noe så enkelt som å gå til postkassen noen dager er bare helt umulig?
      Så fint at du også har begynt å trene i det små....OL og VM får klare seg uten vårt herlige nærvær ikke sant:)) Ha en riktig god helg og ta godt vare på deg selv. Stoor klem fra meg:))

      Slett
  2. Hei Diva... :) Sender deg en kjempe klem, litt sol og varme... Håper det hjelper litt på en dag hvor ting ikke er helt topp... Kjenner følelsen og vet litt hvordan du har det.. Har slitt med det samme selv, og har mine dager, men heldigvis er det lengre mellom dem, å det at jeg kryper sagte ned i vekt, føler meg fastere i fisken, sosialiserer meg vær dag har hjulpet meg litt på vei... :) Å så det er at jeg nå endelig er blitt sta nok til å pine meg selv ut å jogge 2-4 ganger pr uke fordi jeg synes det er så grusomt kjedelig å løpe på stedet hvil. Det er bedre med litt vind i håret, og se at jeg kommer fremover, å siden jeg har en fast løype på 6 km vet jeg at om jeg blir litt sliten en dag er det bare så og så mange km igjen til jeg er hjemme i min lille hule igjen... ;) Kose deg masse, gjør noe du liker i dag, eller bare slapp av... :) Figthe med dørstokkmila kan du gjøre en annen gang, eller male den i en farge hvor den ikke skiller seg så ut fra gulvet, å bli lettere å gå over... :) Sommer klem fra meg... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Miss Curly...herlig navn forresten:)) Tusen takk skal du ha for både klemmer og varme...Hjelper godt når man er liten og sliten det:) Alltid godt å *møte* folk som skjønner hva man snakker om og som forstår...gullegodt er det:)) Har virkelig troen på noe min tidligere terapeut lærte meg; *bevegelse skaper bevegelse*...Hun har jo så evig rett!!
      Min sønn har kommet nå, så beklager det sene svaret:)) Vi skal spise sammen og bare kose oss masse i helgen siden jeg ser ham bare annenhver helg...Ha en riktig god helg Miss C...ta godt vare på deg selv og lev stort og sterkt:)) Varmeste klemmer til deg:))

      Slett
  3. Hei, Saa en kommentar du hadde lagt igjen hos Caroline og tok en titt :) Som PT har jeg jobbet med mange mennesker med depresjon, angst og andre lignende lidelser og det er utrolig hvor mye et sunt kosthold og mer bevegelse kan hjelpe. Jeg har ogsaa en god venninne som gikk fra og vaere tvanginnlgt og kraftig medisinert, til aa leve et normal liv uten noen form for medisin etter at hun ga opp sukker og hvetemel og begynte aa loepe. Hun har naa vaert medisinfri i nesten syv aar :) Saa, staa paa :) Ta gjerne en kikk innom awesomeashild.com ogsaa, forhaapentligvis kan du finnelitt inspirasjon der ogsaa :) God helg og god klem fra Ashild

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar:)) Du bekrefter det jeg sier og det gir tyngde når det kommer fra en PT:) Jeg er altfor glad i brødvarer..sukk...til å kunne gi opp hvetemel f.eks..men alt med måte ikke sant:)) For meg handler det om å spise normal sunn mat og ha 1 dag i uken; lørdager gjerne, hvor jeg skeier ut. Det fungerer veldig bra. Takker så mye for heiaropene fra sidelinjen...kjempeviktig at man har folk rundt seg som har tro på en og pusher en frem:)) Riktig god helg videre og stor klem til deg:))

      Slett
  4. En stor varm og god klem til deg vennen! <3 Du er en kjempeflott dame med masse humor, og du står frem som ærlig og rettferdig! I tillegg virker du som en person som har omsorg og omtanke for de rundt deg. Det er det som gjør deg til den unike personen som du er!

    Nå vet jeg ikke hvordan det er å slite med angst, men jeg kjenner flere som sliter med angst, og det de har fortalt så er det helt j....

    Har ikke lest så mye på fotballfruens sin blogg, men skal ta en titt for å lese.

    Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt riktig god og fin helg:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Aaaawww...tusen takk for den gode og varme klemmen snuppa:)) Jeg prøver alltid å vise omtanke og behandle de rundt meg med respekt og verdighet, men enkelte ganger møter man noen som får frem det verste i en stakkar...da kan jeg bli relativt bitchy:))
      Ja det er helt jævlig å ha sånn angst at det går utover livskvaliteten...Det gjør hverdagene adskillig tyngre og livet generelt mer vanskelig på de fleste områder....så vær glad du har sluppet unna den lidelsen...
      Ha en finfin lørdag videre vennen:)) Stoor klem til deg:))

      Slett