fredag 14. juni 2013

Nå er det nok!

For dere som har fulgt meg både her og der så vet dere at jeg ifjor, fra mars til juli gikk ned nesten 10 kg:)) Og måte jeg gjorde det på var å gå på diett og gå trimturer, gjerne 1 time hver dag!...Men jeg gjorde en stor feil....Jeg *glemte* at jeg faktisk har fibromyalgi og artritt, noe som gjør at jeg blir fortere utmattet enn andre. Så jeg regelrett gikk på en skikkelig smell! Og når ferien var over var jeg så usannsynlig lei av både slanking og trimturer at jeg kunne spy. Så nå harjeg ikke gått en eneste trimtur siden september ifjor....En lang pause kroppen min har hatt veldig godt av og jeg har vært ganske buzy med oppussingen av Casa Happy.
Men nå er det nok pause:) Jeg savner den gode følelsen av å føle seg vel..kjenne at klærne sitter fint på kroppen og ikke minst...at hele systemet fungerer bedre. Rett og slett. Da er det bare èn ting å gjøre...og det er å få ræva i gir:)) Så enkelt er det og min elskede og jeg bestemte oss igår kveld etter en lengre prat at nå kjøper vi oss en tredemølle. Ikke av de aller dyreste men en helt enkel og grei maskin. Så jeg har trålet nettet og funnet den jeg mener må være helt perfekt for meg...På XXL fant jeg denne til en pris av 4999,-..


Reebok ZR7 heter denne modellen og jeg gleder meg veldig til å få den i hus:)
Og jeg har i tillegg lovet meg selv å ikke kjøpe noe klær før jeg har kommet meg dit jeg trives best vektmessig. Det er bortkastede penger å kjøpe tøy som etterhvert blir liggende fordi de ikke passer. Det eneste jeg skal kjøpe er et par gode joggesko...viktig!! Rygg og knær skal tas vare på og da er et par skikkelige joggesko den beste løsningen når jeg skal gå mine trimturer på GangeRolf:))

Ønsker deg en riktig god dag.....gjør det beste ut av den:))



6 kommentarer:

  1. Så bra... :) Gjør det som er riktig for deg, og som du føler deg vel ved... :) Masse lykke til med trening og det hele.. :) Hilsen en som faktisk forstår deg. ( jeg har selv kronisk muskelsmerte syndrom/fibro samt prolapser og Isjhias, så vet akkuratt hvor sliten å utmattet man kan bli. Men jeg har begynnt å jogge ute nå, å det er faktisk helt herlig... :) Samt gleden ved å se at vekta kryper nedover å kroppen blir fastere... :) Kos deg masse og nyt sommeren... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe må man jo gjøre...dessverre er det enkelte ting andre ikke kan gjøre for en...Skulle gjerne hatt en Butler som trimmet for meg...det hadde vært noe...hihihii:))
      Så du tåler jogging altså? Prøvde meg på det men måtte kapitulere pga fibroen...så da passer det å gå i høyt tempo istedet for meg. Den *bivirkningen med fastere kropp og lavere tall på vekta....den er mer enn hjertelig velkommen til gards:)) Ha en herlig sommer og gjør det beste ut av den:))

      Slett
  2. Jeg løp mye på en slik sak på 1990-tallet. Løp endel løp da. De er fine. Man kan stille hastighet, motbakke og mere til. Men etter en tid blir det den dyreste kleshengern man har kjøpt. Men hvor skal dere ha den? Kanskje i hagen eller? Lykke til med kjøpet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei H:)) Både min kjære og jeg kommer til å bruke den maskinen fast...vi er flinke til å pushe hverandre når vi må:)) Den skal stå inne på mitt soverom hvor det er godt med plass og så er det på med god musikk..kan ikke bli bedre enn det:)) Ha en finfin helg og ta godt vare på deg selv:))

      Slett
  3. Jeg blir så imponert over deg vennen, og det mener jeg! Stå på! Dette greier du, og det er jeg sikker på!

    Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt riktig god helg:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk vennen min...Så glad for å høre det og vit at det er veldig gjensidig:)) Stoor klem til deg:))

      Slett