tirsdag 11. mars 2014

Ferdig med 1 kapittel....

Vi er i ekstase!! Huset i Hokksund ble solgt etter første visning takket være en meget dyktig megler:) Hun som kjøpte det er en nyskilt kvinne med 2 barn og hun får en stor og fin bolig til en allright pris. Jeg håper av hele mitt hjerte at hun blir lykkelig der:) Et kapittel avsluttes for vår del mens et nytt starter for en annen....
Det er både sårt og godt på samme tid...Jeg hadde jo så mange planer og drømmer ang den boligen, men det ble ikke slik jeg hadde tenkt meg. Og det var helt riktig å flytte tilbake til Drammen...det er her jeg skal være:)
Å se annonsen nå med *Solgt* stripa øverst er helt herlig! Det betyr at vi er ett steg nærmere  muligheten for å få kjøpt drømmehuset. For det som gjenstår nå er å få solgt huset i Drammen. Et objekt jeg tror mange vil ha....Ihvertfall er det èn som meldte sin interesse umiddelbart og han får en privat visning på fredag...spennende:) Det er forresten faren til en av naboene her....!! Det som skal skje kommer til å skje...det er lite vi kan gjøre i mellomtiden annet enn å fremstille boligen og eiendommen på en best mulig måte. Så igår hadde vi en ung hyggelig mann her som rensket opp og kjørte vekk alt av søppel som vi hadde kastet og fjernet fra boder, garasjer osv....Digg! Man puster lettere når omgivelsene er rensket for unødvendige saker og ting.
Så hva er drømmehuset for oss? Jo en enebolig med egen tomt, greit pusset opp og at det ikke er fukt i tak og vegger, at kjøkken og bad er til å leve med. En grei planløsning som betyr at min elskede får sin Mancave....at jeg får mitt kontor/røykerom, hvert vårt soverom og en stue som er enkel å møblere. Og kravstor som jeg er vil jeg gjerne ha en peis....Elsker peis!! Aller helst en slik...

Tiden vil vise hvor vi havner etterhvert og om det er peis der eller mulighet til å sette inn en:) Det surrer interiørplaner rundt i hodet mitt og det er vanskelig å finne ro....men det er positive tanker og da stresser det meg ikke:)

Ønsker deg en fantastisk da videre og ta godt vare på deg selv:)


6 kommentarer:

  1. Dette var flott - Gratulerer, og det på første visning. Det var deilig tenker jeg, sjøl skal jeg spise kake seinere i dag og feire bursdagen min idag. Det er sol ute og en smak av vår. Håper sola skinner på dere fremover. Det er koslig med peis, en slik kan fortelle mye historie og nostalgi. Ha en fin dag. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei H og Hipp Hurra for deg på dagen din:)) Håper du får en super dag på alle måter og kos deg masse med kake:) Tusen takk skal du ha:) Helt utrolig at vi fikk solgt etter første visning...bare så fantastisk:) Ha en strålende dag videre og nyt solen for alt det er verdt:))

      Slett
  2. Gratulerer med salg. dette er jo bare gøy, huset ligger dere ute å venter på deg med peis, bare vent å se :o) Her holder jeg på å klippe hekken å har leid inn container, til allt rusk og rask. i den anledning skjedde det noe meget merkelig, som bare beviser at det er mer mellom himmel og jord enn vi hvet, nå kommer straks container nr 2, så skal all annen drit vi har sammlet på oss i løpet av noen år vekk. Elsker sånne vår ryddinger. Ta deg en stille stund, å tenk på det du ønsker deg. så skal du se at ting ordner seg. :o) Ha en toppers dag :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gina-mor:) Tusen hjertelig takk skal du ha:) Ja ikke sant det er deilig å få ryddet opp og klarnet luften..og omgivelsene:) Er så enig med deg, vårryddinger...det er bare deilig:) Skal snart plante noen små tujaer og noen blomster slik at det ser pent ut til visning her....Viktig det å presentere huset på en så bra måte som mulig:)) Ha en super dag videre du også:))

      Slett
  3. Gratulerer med første hussalg, og masse lykke til med det neste. Det blir nok vellykket det også. Og så må du ikke slite deg helt ut med det som skal bli kjøpt etterpå, med oppussing og slikt, ikke stress med det, nei da, du koser deg nok mest tenker jeg, når den tid kommer.....

    SvarSlett
  4. Stikker innom for å ønske God Påske. Håper alt er bra med deg. 24.

    SvarSlett