søndag 10. februar 2013

Høy wowfaktor til en lav pris:))

Vi gudinner liker å omgi oss med vakre ting. Gjerne det som fremkaller dette elskbare ordet...wow....og less is more fungerer sjelden for oss:))
Jeg elsker interiør. Og farver. Det må være farver rundt meg og gjerne på meg. Er man en fargerik person blir det gjerne slik:)) Men mange liker glam men syns ikke at de har råd til det eller kanskje ikke helt vet hvordan de skal få det til. Da vil jeg gjerne gi deg noen tips på veien...

En deilig sofa er et must. Og puter...mange puter må det være. Og det er her man kan gjøre det enkelt og billig og få det til å se ut som *a million dollar*....Har du kanskje noen avlagte gardiner eller at du har funnet noen rimelige puter på salg? Da kan de pyntes på følgende måte: På pandurohobby.no f.eks har de pakker med frynser til en rimelig penge. Sy fast en frynse i hvert hjørne på puta og vips....så har du en unik og elegant pute i sofaen din:))
Jeg lagde denne til jul av en gammel gardin...

Til de som spør pleier jeg å si at har du muligheten så invester i det klassiske og vakre. Slik som en Kartell-lampe f.eks...Ikke bare er den usannsynlig vakker men den passer inn overalt...unntaket er på hytta med furuhelvete på vegger og i tak:)) Jeg elsker mine Kartellmøbler, stol og lampe og de gjør noe med hele interiøret.

Planlegg interiøret så godt det lar seg gjøre og følg med på når det er salg på de tingene du ønsker deg.
Jeg nevnte innledningsvis at det ofte er så lite som skal til. Og dette med å ha *silkestoffer* eller brokade...for de av oss som liker det, så får man kjøpt det på eBay til en veldig billig penge:)) Vi skal ha nye gardiner til stuen i Casa Happy og på eBay fikk jeg kjøpt 6 yards ren silkebrokade til den nette sum av kr 650,-....Tror ikke du får en meter engang av det stoffet for den prisen i Norge!!

Det blir igjen litt stoff når de er sydd ferdige og da lager jeg etpar puter. Og noe så enkelt som røde pomponger får man kjøpt veldig billig på et nettsted som heter gloryshouse.com Fantastisk utvalg, super service og herlige priser:)) 1 yard pomponger betaler jeg 11 kr for:))
På eBay kjøpte jeg dette lekre båndet for å dekorere en pall jeg har kjøpt på Ellos:

Og båndet som skal pryde pallen...det ser slik ut:

Ønsker deg en super dag og ta godt vare på deg selv:))







8 kommentarer:

  1. Ble rent engstelig i dag tidlig da jeg ikke fsnt deg på bloggen :-D godt jeg fikk info om navnendring :-D Mye gode tips over her, til litt wow- interiør :-) Håper du har en fin dag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Et lite glass vin kanskje for å roe ned pulsen her...hihihii:))Bare jeg som ikke hadde kommet så langt at jeg hadde fått informert pressen om navnebytte på bloggen:)) Dagen har vært helt super på alle måter...og det håper jeg din dag har vært også:))

      Slett
  2. sånn.. derer du vennen.. alltid like flink og like kreativ.. love u.. god natt

    SvarSlett
  3. Her er jeg vettu snuppa:)) Riktig god natt og sove godt:)) Love U 2 bææiibi:))

    SvarSlett
  4. Så kjempestilig og lekkert vennen! Øynene bare hviler når jeg ser det du har valgt ut!:)

    Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei vennen min:)) Så hyggelig at du liker:)) Har ikke helt dagen idag, men slik er det noen ganger...det kalles livet:) Ha en super dag videre og en fantastisk uke:)) Stooor klem til deg:))

      Slett
  5. Du som alltid har sans for fine farger og deltaljer har vel fått med deg at det går en serie på tv, tror det er på TVNORGE som heter "Herlige hjem" som handler om folk som har pyntet hjemmet sitt i pent interiør og farger. Jeg vil påstå at det er noe for deg og se på. Det er utrolig hvor flinke folk er når det gjelder interiør.
    Ditt hjem blir utrolig vakkert. Ha en fin kveld. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, vet du...det er et av mine favorittprogrammer:)) Mange i Norge har veldig sans for farver og intreiør, og de er flinke til å sette ting sammen slik at det blir veldig spennende og elegant:)) Idag fikk jeg siste rest av det som blir nye gardiner i stuen....måtte bestille stoffet først fra eBay og så fra nettbutikken...og jammen var det samme innfarving...hurrraa:)) Så nå blir det å sy gardiner i helgen tenker jeg:)) Ha en finfin kveld videre:))

      Slett