søndag 19. mai 2013

Rommet til Arvingen og såre hender....

Arvingen og jeg jobbet sammen igår; han la ferdig gulvet på rommet til Sjefen/sin stefar og jeg monterte skrivebordet til sønnen min...aka Arvingen:)) Han har arvet sin mors farvesans og sans for stil...og det gleder et morshjerte må vite:)) For alt på rommet har han valgt selv. 


Jeg er så utrolig stolt av ham.....så flink til å jobbe og nøyaktig i det han gjør. Det har jeg lært ham når jeg har drevet og pusset opp; vær alltid nøye for da slipper du å gjøre ting om igjen og det viser at man setter sin ære i det man driver med:)) Han har tatt det til seg og det gleder meg å se at noe har sluppet igjennom...hihihii:))
På alle gulvene i soverommene og i gangen i 2.etg var det nålefilt...uuuæææhh:(...Ikke bare er det kjempestygt men det er et helvete å holde rent så det måtte vekk!! Gutta mine tok vekk på soverommene men gangen har vi ventet med av en eller flere årsaker...gudene vet:)) men igår var det no mercy....det måtte vekk! Av alle drittjobber i hele verden......fyttigrisen!
Her ser dere det ulekre gråbrungrønne greiene...også kalt nålefilt som lå der...


Og etter blod, svette og ørten sår på fingrene ser det nå slik ut:


Det er nå bare betong og det er så klart for nytt belegg. Vi har etter noen runder bestemt oss for slitesterk vinyl med dette mønsteret:


Det skal legges som sagt i gangen men også på toalettet og i vindfanget nede. Kan tro vi gleder oss til å få nye og vakre gulv...*klapper i hendene og gleder seg masse*...hahahhaaa:))
Vi fortsetter pakkingen idag og jeg begynner så smått å vaske ned leiligheten.....Men det må gjøres så det er bare å sette igang:))
Ønsker deg e riktig fin og avslappende søndag...ta godt vare på deg selv:))



6 kommentarer:

  1. Kjempelekkert det blir! Jeg gleder meg slik til å se det ferdige resultatet når dere har flyttet inn. Tenk nå går dagene fort! Håper likevel du får hentet deg inn og slappet av vennen.

    Ønsker deg en kjempefin 1.pinsedag:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei vennen min:)) Gleder meg til å få besøk av deg engang det måtte passe slik og du/dere er i de Hokksundske trakter:)) Hjertelig velkomne skal du/dere være:)) Nå går det nesten altfor fort!! Ting skal pakkes og leiligheten skal vaskes ned...sukk:)) Men det går greit og jeg får nok ikke hentet meg inn før jeg har fått flyttet og da kan senke skuldrene ned dit de bør være:)) Ha en finfin 1.pinsedag du også vennen...beina på bordet og nyt livet:)) Stooor klem til deg..<3

      Slett
  2. Det gulvbeegget ser jo fint ut da :-) Best du bare kommer deg inn der snart nå, så du får innstallert deg, og kan ta det med ro og gjøre ting DERIFRA :-) Ha en nydelig sønda, i dag har det vært skikkelig varmt og jeg har besteget Kolsåstoppen ;.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gulvbelegget er så stilig!! Og vil passe veldig godt inn der...høy wowfaktor og det er et belegg man ikke ser overalt:)) Sånn liker vi vettu:)) Ja det er på tide å komme seg i hus nå...for nå er jeg ganske lei ja...av å pendle opp dit og gjøre mye på kot tid...bare stress jo:)) Lady F on the top....så flink du er:)) Nydelig vær å klatre i fjell og topper på da....herlig ikke sant:)) Ha en fortsatt fin søndag, her pakkes det!!

      Slett
  3. Skal si sønn og mor har sammme sans for farver så det er ikke rart det blir fint. Greit med fagfolk i familien. Skjønner godt at du gleder deg til og flytte inn. Ikke få timene du har jobbet med dette huset - litt av et prosjekt. I dag ble det grilltur i skogen - og denne gangen tok jeg med meg grillmaten. Man lærer av sine blemmer. Ha en fin kveld. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enda godt han har arvet noe positivt fra denne genhaugen av en mor...hihihiii:)) Han går og venter på å få lærlingeplass nå, spennende det! Dessverre er det mange tømrerfirmaer som tar inn polakker og dermed har de ikke plass til lærlinger.....veldig synd!!
      Det har gått mange timer, blod, svette og tårer...men du verden det er så verdt det:)) Spesielt når det èn dag blir ferdig alt sammen....gleder meg veldig til det:)) Håper du hadde det koselig i skogen og virkelig nøt maten og naturen:)) Ha en finfin kveld videre:))

      Slett