mandag 3. mars 2014

Go your own way....

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/0dbe293a24ae11096cb8d4220952ffa2b50a49f1

Vi velger interiør mye utfra den vi er som person og selvsagt hva vi liker. Jeg er en glam-girl på min hals :) Og når jeg skal dekorere et hus starter jeg med lampene. Bling må det være!! Lysekroner er et must. Lite hever standarden mer enn vakre lamper. En vakker lysekrone trenger ikke å koset flerfoldige tusen kroner. Denne kjøpte vi på Dag`s Marked til 599,-

Ikke bare gir den godt lys men den er så enkel og vakker....For meg personlig handler det om å ha et vakkert og luksuriøst hjem til en billig penge. Og det er mange måter å få til det på uten å måtte ha et statsbudsjett å leke seg med:) Gardiner f.eks. De kan man få i alle prisklasser. Taft og silke er mine favoritter. Da kjøper jeg metervare på eBay til 50,- kr metern og syr de selv. Pinstriped og tweed er også på liker-veldig-godt listen....lekne og spenstige tekstiler som gjør mye med helhetsinntrykket!
Tepper er et must. Elsk på rufsetepper!! Myke, varme og lettstelte...akkurat slik vi liker det...ikke sant:) Og farven på teppene er som regel det samme som gardinene eller veggene...kommer litt an på. 
Det sies at * It`s all in the details*...og det er så sant som det er sagt!! Ofte så er det ikke så mye som skal til. Og igjen..det trenger ikke å koste en haug med penger. Etpar roser, ekte eller fake i en smal glassvase...enkelt og veldig dekorativt.
Puter. Masse puter. Det må det være mener jeg. De også syr jeg selv, gjerne av gamle avlagte gardiner eller rester av et pent stoff man får kjøpt. Du kan lime på rufsekanter, frynser eller pomponger. Denne puta er et resultat av en gammel gardin...Gjenbruk er en fin ppfinnelse...akkurat som eBay. For det er der jeg har kjøpt frynsebåndet....13,- kr pr meter..!! Totalpris for denne....ca 50-60,- kroner.


Huset i Hokksund er nå ute for salg.....HER

Kjempespennende!! Enda mer spennende blir det å se hvor vi tilslutt havner:) Èn ting er sikkert....vi starter innredningen der også med vakre lamper....Let there be light:)

Ha en super dag videre og ta godt vare på deg selv:) 



4 kommentarer:

  1. Så kjemepfint, og du er jo så kjempeflink på interiør og farge. Det er kjempegøy å se, og du gir inspirasjon til mange, både på facebookprofilen din og på bloggen din :) Du å til å få kjempefine ting som puter og gardiner av det du finner. Det er det ikke mange som kan, og det er beundringsverdig.

    Ja interiør og farger er personlig, på samme måte som musikksmak. Jeg gleder meg kjempemasse til å følge med videre på prosessen dere har begynt nå :)

    Ønsker deg en kjempefin mandags ettermidddag vennen :)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååhhh...tusen takk vennen for oppmuntrende og gode ord:) Glad for å høre at andre blir inspirert...det er jo det jeg håper ved å legge ut og blogge om mine kreative sider og resultatet av det:) Så glad for at du er her snuppa :) Stoor klem og ha en finfin dag videre:)

      Slett
  2. Dere er flinke når det gjelder interiør og flere slike butikker i område ta f.eks på Gulskogen Senter i Drammen. Fint hus det der, er det andre hustet større? Det var god skapplass på kjøkkenet men ingen vindu, effektiv lufting over stekovn? Mange muligheter med farger mht puter og gardiner. Dette blir spennende, gleder meg til og lese om gangen i det. Ha en fin ettermiddag. 24.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei H:) Det andre huset er 70 kvm større!! Men det er vindu på kjøkkenet...i andre enden kan du si av rommet, og det er ny vifte over ovnen:) Veldig hyggelig at du følger med på det som skjer:) Ha en finfin ettermiddag du også:)

      Slett