torsdag 6. mars 2014

I hear you!

..og da snakker kroppen så høyt at jeg ikke kan unngå å høre den...Kvalm, diarè, neseblod og muskelsmerter....på tide å sette bremsene på ikke sant? Jeg lærer jo aldri heller da....djiiizzes...Snakk om å være treg i oppfattelsen da!! FPS-syndromet...Flink Pike Syndromet....det har en lei tendens til å poppe opp så fort det er oppussing med i bildet. Og dumme meg....jeg går rett i fella hver eneste gang. Omtrent som å sette seg inn i en bil, gi bånn gass og kjøre rett i murveggen...drit og dra i at jeg vet at det kommer til å smelle!
Det er jo bare det at jeg har så innmari mye å bevise for hele verden...akkurat som den legger merke til det....not! Men dette handler bare om èn eneste ting...PTSD. Har man fått høre ofte nok og det har blitt ettertrykkelig banket inn at man ikke er bra nok eller gjør ting fort nok eller eller...da sitter det i hele systemet. Redselen for ikke å være bra nok, eller bli bekreftet gjør at vettet/fornuften tar seg en altfor lang pause.
Min elskede er bekymret for meg nå og har lagt ned forbud mot å gjøre noe som helst. Jeg trenger den omsorgen og det å gjøre ingenting. For ham er alt jeg gjør mer enn bra nok men usikkerheten knebler meg. Jeg tør aldri tro helt på andres gode ord fordi jeg ikke tror på meg selv. En ting jeg seriøst må jobbe mye med. Å ta til meg komplimenter og andres omtanke og omsorg og stole på at de sier det fordi de mener det...ikke bare fordi de enten syns synd på meg eller fordi de kùn er høflige. Dagens bilde dedikerer jeg til alle oss som sliter med et dårlig selvbilde...


Håper du får en herlig dag...gjør det beste ut av den:)

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott innlegg vennen! Godt å høre at din kjære tar vare på deg. Det er nok mange som har dette "Flink pike syndromet", for man er jo redd for å skuffe andre.

    Jeg hadde mye av dette "Flink pike syndromet". Jeg sa ja til alt og alle, og følte at folk ble sure hvis jeg sa nei. Til slutt gikk jeg inn i meg selv, og sa jeg måtte tenke på meg selv,. Jeg oppdaget at folk slett ikke ble sure, men de ble kjempeglade for at jeg sa nei hvis jeg ikke hadde lyst til noe.

    Det er vanskelig å ta til seg positiv kritikk, og det er du nok ikke alene om. Hvis noen sier: "Åh så flink du er!", har vi det med å si: "Næsj jeg er ikke så flink". Det er sikkert lettere sagt enn gjort, men jeg mener vi bør opp med haka, og faktisk være stolte når man får positive tilbakemeldinger fra folk rundt seg.

    Du har så kjempemange positive egenskaper kjære vennen, og det mener jeg 100% ærlig! Du har godt humør, har en kjempeherlig humor, du er kreativ, kjempeflink med interiør, du har omsorg for mennesker rundt deg, du er rettferdig og du er ærlig!

    Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god fredag :)

    Stor klem fra Toril



    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk vennen min:) Tror de aller fleste jenter spesielt har dette syndromet....og vi er så flinke til å presse oss selv for at alt og alle skal like oss og sette pris på oss. Syns det er flott at du valgte å ta turen innover i deg selv og faktisk begynne å sette grenser, for det er det det handler om. Og det å klare å gi litt f.. hvis folk blir sure hvis man sier nei. Så enig med deg, dette å ta til seg komplimenter...det er vanskelig. Men det er noe jeg har jobbet mye med og kommet dithen at jeg sier tusen takk og så hyggelig å høre. For jeg vet hva slags reaksjoner jeg ønsker å få når jeg gir folk komplimenter. Da ønsker man IKKE den tradisjonelle...åh..nei er ikke så flink, eller den gamle jakka er sliten osv osv.....Wow...tusen hjertelig takk for fine ord...blir helt rørt her jeg:) Så utrolig hyggelig å høre, og jeg stoler 100% på deg når du sier det:) Har jobbet med det også:) Ha en finfin fredags kveld videre, stooor klem :)

      Slett